Er zitten een paar kleine spoilers in, als je het niet wilt lezen, lees het gewoon niet (het is wit aangeduid). Als je het wel wil lezen sleep er dan met je linkermuisknop over, maar zoveel is het ook niet

Zo , ik heb het boek uit! Ik heb er ongeveer 3 dagen aangezeten. In tegenstelling tot Koen nam ik het veel mee om er in te lezen

.
Ik vond het een ongeloofelijk goed maar ook heel eng boek, misschien hebben jullie al door een topic waarvan ik niet meer weet waar hij staat hebben gezien dat ik ook veel geestenverhalen lees. Ik heb in de drie nachten dat ik het boek las (ik lees soms tot laat in de avond) soms angstige momenten beleefd, zoals het horen kraken van het houten huis waarin ik woon. Ik herkende er ook wat japanse horror in,
dat met enge mensen die in spiegels verschenen, ...
ook misschien (k'weet niet) dingen dat ik van het forum heb geleerd. Het begin vond ik persoonlijk wel heel goed, meteen al de horror die je echt heel bang maakt

.
Maar is wel jammer als alles weer uitdraaid dat het niets was.
Er werd ook uitgebreid over autisme vertelt, deze jongen lijdt wel aan een heel erge vorm van autisme maar het word ongeloofelijk goed uitgelegd waardoor je op een heel andere manier naar autistische mensen gaat kijken (niet dat ik dat hoefde, ik word al een tijd met autistische mensen geconfronteerd en soms blijken die mensen juist de leukste te zijn) ik ken zelf ook een kleine jongen die zo'n soort autisme heeft (Joy is zijn naam, heel passend voor een jongen als hij).
Ik vond het een heel vlot en makkelijk leesbaar boek, ik denk wel dat het een prijs gaat winnen voor het één of ander. Ik raad het dus aan.