Welkom, gast. Klik Log In of anders Registreer
YaBB - Yet another Bulletin Board

Home Website HelpZoekLog InREGISTREER HIERPM aan admin Forumregels  

Peiling Peiling
Vraag: Ik vond Gruwelhotel

« Gemaakt door: Johan op: 06. Feb 2009 om 22:22 »

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Afdrukken
Jouw mening over Gruwelhotel (Gelezen 1014 maal)
Johan
Administrator
Niet aangemeld

Brussel
Leeftijd: 37
Geslacht: male
Jouw mening over Gruwelhotel
06. Feb 2009 om 22:22

Uiteraard ben je niet verplicht om te stemmen. Zet er ook even bij waarom het boek je wel of niet kon bekoren.
Naar boven

Word fan van Johan op Facebook en Netlog
IP Gelogd

TARYN
Fervente fan
**
Niet aangemeld

I LOVE BOOKS

Ergens...
Leeftijd: 13
Re: Jouw mening over Gruwelhotel
Reageer #1 - 07. Feb 2009 om 08:34

Ik heb het nog niet gelezen dus heb ik nog niet gestemd maar het zal wel weer zo'n goed boek zijn als altijd als jij het schrijft.  Knipoog

Andreas Smilie
Naar boven

Een boek gaat over wat je er zelf uithaalt.
Niet over wat de schrijver belangrijk vindt.
Na drie dagen zonder boeken word praten smakeloos
Een kamer zonder boeken is als een lichaam zonder ziel

IP Gelogd

Johan
Administrator
Niet aangemeld

Brussel
Leeftijd: 37
Reageer #2 - 07. Feb 2009 om 12:35

Het zou me verbazen moest je het nu al gelezen hebben hoor, Andreas.  Knipoog Ik heb gisteren nog maar net mijn exemplaren gekregen, vers van de drukkerij. Maar het boek wordt pas binnen twee weken naar de boekhandels verstuurd.
Naar boven

Word fan van Johan op Facebook en Netlog
IP Gelogd

Koen
Actief lid
*
Niet aangemeld

Mangaheuvel.be

Leeftijd: 31
Reageer #3 - 10. Maa 2009 om 20:46

Ik heb Gruwelhotel eindelijk uit. Laat me onmiddellijk stellen dat ik geen echte horrorfan ben. Ik zit hier bijvoorbeeld al enkele maanden te sukkelen om door de kortverhalen der horror van Anthony Horowitz te geraken Knipoog Gruwelhotel begint ook op een manier die het verder lezen niet echt stimuleert - daardoor is het ook enkele keren 'blijven liggen'. Ik vind het episodisch karakter van de eerste hoofdstukken goed gevonden en vermakelijk, maar je wordt als lezer niet aangezet om na het beëindigen van een hoofdstuk als bij een echte pageturner verder te bladeren. Dat verandert naarmate de rode draad zich ontwikkelt en vooral het laatste deel van Gruwelhotel is dan weer erg spannend 'en bloc', als geheel.

Los van het genre dat me niet zo ligt, is het verhaal goed gevonden. Vooral het autistische personage Frederik tilt het niveau van het boek naar boven. Autisme wordt nergens op een belerende of opvoedkundige manier naar voren gebracht, mede doordat Fre niet fungeert als hoofdpersonage, maar omdat hij toch zo belangrijk is kom je wel veel te weten over autisme en hoe mensen er mee omgaan. Allemaal erg boeiend. Zeker een meerwaarde voor mij.

Ik vond Gruwelhotel dus een goed boek, maar qua genre lees ik toch liever de fantasy/avonturen boeken zoals NHL of Elfenblauw  Smilie
Naar boven

Manga! Manga!
IP Gelogd

Alfwyn Gwendorn
Junkie
Aangemeld

↑→→→ Have a nice day ←←←↓

Wervik
Leeftijd: 16
Reageer #4 - 14. Maa 2009 om 00:17

Koen schreef op 10. Maa 2009 om 20:46:
Ik heb Gruwelhotel eindelijk uit. Laat me onmiddellijk stellen dat ik geen echte horrorfan ben. Ik zit hier bijvoorbeeld al enkele maanden te sukkelen om door de kortverhalen der horror van Anthony Horowitz te geraken Knipoog Gruwelhotel begint ook op een manier die het verder lezen niet echt stimuleert - daardoor is het ook enkele keren 'blijven liggen'. Ik vind het episodisch karakter van de eerste hoofdstukken goed gevonden en vermakelijk, maar je wordt als lezer niet aangezet om na het beëindigen van een hoofdstuk als bij een echte pageturner verder te bladeren. Dat verandert naarmate de rode draad zich ontwikkelt en vooral het laatste deel van Gruwelhotel is dan weer erg spannend 'en bloc', als geheel.

Los van het genre dat me niet zo ligt, is het verhaal goed gevonden. Vooral het autistische personage Frederik tilt het niveau van het boek naar boven. Autisme wordt nergens op een belerende of opvoedkundige manier naar voren gebracht, mede doordat Fre niet fungeert als hoofdpersonage, maar omdat hij toch zo belangrijk is kom je wel veel te weten over autisme en hoe mensen er mee omgaan. Allemaal erg boeiend. Zeker een meerwaarde voor mij.

Ik vond Gruwelhotel dus een goed boek, maar qua genre lees ik toch liever de fantasy/avonturen boeken zoals NHL of Elfenblauw  Smilie

Dank je Koen! goed verslag, nu weet ik dat ik het boek ga kopen  Smilie
Naar boven

...
♪♫Didn't make sense not to live for fun, you're brain gets smart but you're head gets

IP Gelogd

Alfwyn Gwendorn
Junkie
Aangemeld

Wervik
Reageer #5 - 14. Apr 2009 om 16:37

Ik heb het boek een uur geleden gekocht omdat ik alleen s'avonds lees in mijn bed kan het misschien lang duren voor ik een verslag geef, maar het ziet er een goed boek uit Knipoog
Naar boven

...
♪♫Didn't make sense not to live for fun, you're brain gets smart but you're head gets

IP Gelogd

Alfwyn Gwendorn
Junkie
Aangemeld

Wervik
Reageer #6 - 17. Apr 2009 om 19:37

Er zitten een paar kleine spoilers in, als je het niet wilt lezen, lees het gewoon niet (het is wit aangeduid). Als je het wel wil lezen sleep er dan met je linkermuisknop over, maar zoveel is het ook niet
 Knipoog

Zo , ik heb het boek uit! Ik heb er ongeveer 3 dagen aangezeten. In tegenstelling tot Koen nam ik het veel mee om er in te lezen  Smilie.

Ik vond het een ongeloofelijk goed maar ook heel eng boek, misschien hebben jullie al door een topic waarvan ik niet meer weet waar hij staat hebben gezien dat ik ook veel geestenverhalen lees. Ik heb in de drie nachten dat ik het boek las (ik lees soms tot laat in de avond) soms angstige momenten beleefd, zoals het horen kraken van het houten huis waarin ik woon. Ik herkende er ook wat japanse horror in,
dat met enge mensen die in spiegels verschenen, ...
ook misschien (k'weet niet) dingen dat ik van het forum heb geleerd. Het begin vond ik persoonlijk wel heel goed, meteen al de horror die je echt heel bang maakt Steek Tong Uit.
Maar is wel jammer als alles weer uitdraaid dat het niets was.

Er werd ook uitgebreid over autisme vertelt, deze jongen lijdt wel aan een heel erge vorm van autisme maar het word ongeloofelijk goed uitgelegd waardoor je op een heel andere manier naar autistische mensen gaat kijken (niet dat ik dat hoefde, ik word al een tijd met autistische mensen geconfronteerd en soms blijken die mensen juist de leukste te zijn) ik ken zelf ook een kleine jongen die zo'n soort autisme heeft (Joy is zijn naam, heel passend voor een jongen als hij).

Ik vond het een heel vlot en makkelijk leesbaar boek, ik denk wel dat het een prijs gaat winnen voor het één of ander. Ik raad het dus aan.  Smilie
Naar boven

...

IP Gelogd

TARYN
Fervente fan
**
Niet aangemeld

I LOVE BOOKS

Ergens...
Leeftijd: 13
Reageer #7 - 07. Okt 2009 om 13:25

Ik heb het ook gelezen.
Het is echt wel een goed boek!
Ik heb geen tijd (en zin) om er een heel verslag van te maken dus blijft het bij dit.

Andreas Smilie
Naar boven

Een boek gaat over wat je er zelf uithaalt.
Niet over wat de schrijver belangrijk vindt.
Na drie dagen zonder boeken word praten smakeloos
Een kamer zonder boeken is als een lichaam zonder ziel

IP Gelogd

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Afdrukken