Welkom, gast. Klik Log In of anders Registreer
YaBB - Yet another Bulletin Board

Home Website HelpZoekLog InREGISTREER HIERPM aan admin Forumregels  

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Afdrukken
Let the Right One In (Gelezen 506 maal)
Johan
Administrator
Niet aangemeld

Brussel
Leeftijd: 37
Geslacht: male
Let the Right One In
06. Jan 2009 om 20:13

In de Zweedse film Låt den rätte komma in (Laat de juiste binnen) ontmoeten we Oskar, een jongen van 12 die flink gepest wordt op school. Hij wenst zichzelf een vriend en zijn wens komt uit wanneer het twaalfjarige meisje Eli naast hem komt wonen met haar vader. Ze is lijkbleek, heeft ravenzwarte haren en komt alleen 's nachts buiten, zonder zich te storen aan de vrieskou. Maar met Eli's komst gebeuren er ook een aantal onverklaarbare moorden en verdwijningen. Voor Oskar, die gefascineerd is door gruwelijke verhalen, duurt het niet lang eer hij ontdekt dat Eli een vampier is. Maar ondertussen zijn Oskar en Eli verliefd op elkaar geworden. Eli zal hem op haar eigen manier helpen om zijn vijanden te verslaan...

'Let the Right One' in komt eind april in de bioscopen in België en Nederland, maar heeft nu al verschillende prijzen in de wacht gesleept op de grote festivals. De film is gebaseerd op het boek van de Zweedse horrorauteur John Ajvide Lindqvist en hoewel hij kinderen in de hoofdrol heeft, is het absoluut geen jeugdfilm. Of hij hier in België het gevreesde 'Kinderen niet toegelaten' label zal krijgen, valt wel nog af te wachten.

Dus enkel voor de echte griezelfans (en ik weet dat er hier toch een paar zitten). De ijzingwekkende beklemmende trailer kun je hieronder bekijken of op de officiële filmsite: www.lettherightoneinmovie.com

Naar boven

Word fan van Johan op Facebook en Netlog
IP Gelogd

Koen
Actief lid
*
Niet aangemeld

Mangaheuvel.be

Leeftijd: 31
Re: Let the Right One In
Reageer #1 - 07. Jan 2009 om 17:41

Ik ben allesbehalve een filmfanaat maar ik ga sowieso het boek 'Laat De Ware Binnenkomen' eens van naderbij bekijken! Want je hebt me wel benieuwd gemaakt naar dit verhaal... Knipoog
Naar boven

Manga! Manga!
IP Gelogd

Johan
Administrator
Niet aangemeld

Brussel
Reageer #2 - 29. Apr 2009 om 20:38

"Let the Right One In" won onlangs de Goude Raaf op het Internationaal Festival van de Fantastische Film van Brussel. Jammer genoeg kon ik niet naar de voorstelling gaan en in Vlaanderen lijkt hij voorlopig niet meteen in de zalen te komen ondanks de lovende kritieken.

Ben een paar dagen gelden in het boek begonnen (Engelse vertaling) en ik moet zeggen dat ik al meteen een onvoorwaardelijke Lindqvist fan geworden ben. Het boek leest ontzettend vlot en baadt in een bijzonder realistische en enge, kille sfeer die aan horrorgrootmeesters als Stephen King en Clive Barker doet denken. De horror is gruwelijk en levensecht, maar ook de personages zijn erg realistisch neergezet. Het hoofdpersonage Oskar is een getormenteerde jongen van 13 die zwaar gepest wordt op school en er donkere, moorddadige fantasieën op nahoudt waarin hij zijn kwelduivels op bloedige wijze van kant maakt en hun lichamen verminkt. Lekker fout dus en zo hoort het ook in een griezelboek. Smilie

Zonder het boek uitgelezen te hebben, kan ik het nu al aanraden aan iedereen die van sterke, intelligente horror houdt. En hopelijk komt de film binnenkort ook in de zalen.
Naar boven

IP Gelogd

BlackRabbit
Groentje
*
Niet aangemeld

FUJOSHI BEAM!

Nederland
Leeftijd: 15
Geslacht: female
Reageer #3 - 27. Mei 2010 om 17:52

Ahahaha~! Dat klinkt echt als iets voor mij, ik zal de film zo snel als ik kan kijken en het boek zo snel als ik kan lenen en lezen  ...
Naar boven

IP Gelogd

Johan
Administrator
Niet aangemeld

Brussel
'Let Me In'
Reageer #4 - 29. Jul 2010 om 09:13

Ondertussen wordt de Amerikaanse remake van 'Let the Right One In' afgewerkt. 'Let Me In' werd geregisseerd door Matt Reeves (Cloverfield) en komt in oktober in de zalen.

De trailer hieronder is de zogenaamde Red Band trailer, die niet is aangepast om aan een groot publiek te vertonen. Ik denk echter dat jullie wel al wat meer gewend zijn dan een paar bloedspetters tegen de muur.

Voor wie niet tegen bloed kan, is er de tweede trailer. Maar die mensen gaan ook maar beter niet naar deze film kijken.  Knipoog

Red Band Trailer

Trailer voor groot publiek

Naar boven

IP Gelogd

Alfwyn Gwendorn
Junkie
Aangemeld

↑→→→ Have a nice day ←←←↓

Wervik
Leeftijd: 16
Reageer #5 - 01. Aug 2010 om 19:53

*zucht* Ik zou verschrikkelijk graag ook het boek willen lezen nu en mijn engels is over het algemeen goed genoeg om een boek te lezen maar toch zal ik waarschijnlijk niet op dezelfde leuke/ontspannende manier kunnen lezen als bijvoorbeeld jou, Johan.

Ik zal veel te veel stukjes moeten herhalen om het te snappen en na ik bijvoorbeeld een engels stukje heb gelezen zal ik het waarschijnlijk al snel weer vergeten zijn, snap je? Ik kan het lezen als een zombie eigenlijk als je begrijpt wat ik bedoel. besluiteloos
Naar boven

...
♪♫Didn't make sense not to live for fun, you're brain gets smart but you're head gets

IP Gelogd

Johan
Administrator
Niet aangemeld

Brussel
Reageer #6 - 01. Aug 2010 om 20:55

Alfwyn Gwendorn schreef op 01. Aug 2010 om 19:53:
*zucht* Ik zou verschrikkelijk graag ook het boek willen lezen nu en mijn engels is over het algemeen goed genoeg om een boek te lezen maar toch zal ik waarschijnlijk niet op dezelfde leuke/ontspannende manier kunnen lezen als bijvoorbeeld jou, Johan.

Je bent niet verplicht om het in het Engels te lezen, hoor Arne. Zoals Koen hierboven al schreef, is het vertaald in het Nederlands onder de titel 'Laat de ware binnenkomen'.

Naar boven

IP Gelogd

Alfwyn Gwendorn
Junkie
Aangemeld

Wervik
Reageer #7 - 01. Aug 2010 om 21:18

Johan schreef op 01. Aug 2010 om 20:55:
Alfwyn Gwendorn schreef op 01. Aug 2010 om 19:53:

Je bent niet verplicht om het in het Engels te lezen, hoor Arne. Zoals Koen hierboven al schreef, is het vertaald in het Nederlands onder de titel 'Laat de ware binnenkomen'.

Ah zo, dan zal ik het toch eens opzoeken. Melig
Naar boven

...
♪♫Didn't make sense not to live for fun, you're brain gets smart but you're head gets

IP Gelogd

Alfwyn Gwendorn
Junkie
Aangemeld

Wervik
Reageer #8 - 05. Aug 2010 om 00:18

Ik heb zojuist de film gezien bij "Prime" en moet wel zeggen dat het een bizarre film is, maar daarom geen slechte film. Ik vond persoonlijk wel dat er wat meer horror in mocht, wat ze er van horror in hebben gestoken is wel goed!

De film over het algemeen was eigenlijk nogal rustig en stil, er werden soms hele minuten niets gezegd of gedaan maar wat je te zien krijgt (de natuurlijke landschappen, niets of amper in een soort van studio gezet) compenseert dat wel vind ik, je hebt dan iets om naar te kijken.

Het valt me trouwens wel op dat er in vele Zweedse films op die manier als "Let the Right One In" worden gefilmd, ik kan het precies niet uitleggen. Je zal zien, de Engelse film zal waarschijnlijk een wereld van verschil zijn dan de Zweedse (maar daarom niet beter natuurlijk Knipoog).

Dus mijn mening over de film, goed, maar ik denk dat het boek beter zal zijn. Smilie
Naar boven

...

IP Gelogd

Johan
Administrator
Niet aangemeld

Brussel
Reageer #9 - 05. Aug 2010 om 08:38

Precies, Arne. De Zweden hebben een heel ingehouden manier van filmen. Ze houden van lange shots en stiltes. Hierdoor zal de film zich ook voor een stuk in het hoofd van de kijker afspelen. Deze manier van filmen is ook verantwoordelijk voor die speciale sfeer en verhoogt de spanning, waardoor de gruwel nog harder aankomt.

In de meeste Amerikaanse griezelfilms spat het bloed al van de eerste seconde van het scherm en omdat je steeds voortdurend in de gruwel zit, is het op de duur ook niet meer spannend of eng. Daar draait het ook niet meer om het bang maken van de kijker, maar om het op een zo origineel mogelijke manier om het leven brengen van de personages.

Zoals ik eerder al eens schreef, zijn boek en film twee compleet verschillende manieren van verhalen vertellen. Je kunt ze dan ook niet met elkaar vergelijken. Toch vind ik dat de regisseur er heel goed in geslaagd is om de sfeer van het boek naar de film over te brengen. In het boek staan dan weer dingen die zo schokkend zijn, dat je ze niet op een scherm kunt tonen.
Naar boven

IP Gelogd

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Afdrukken