Welkom, gast. Klik Log In of anders Registreer
YaBB - Yet another Bulletin Board

Home Website HelpZoekLog InREGISTREER HIERPM aan admin Forumregels  

Peiling Peiling
Vraag: Ik vind Na het Licht 3

« Gemaakt door: Johan op: 01. Okt 2008 om 14:08 »

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Afdrukken
Jouw mening over Na het Licht III (Gelezen 819 maal)
Johan
Administrator
Niet aangemeld

Brussel
Leeftijd: 37
Geslacht: male
Jouw mening over Na het Licht III
01. Okt 2008 om 14:08

Zonet heb ik Na het Licht 3: Kinderen van de adelaar thuis gekregen. Dat wil zeggen dat het boek vandaag ook naar de boekhandels vertrekt.

Tijd dus ook om een poll over dit boek op te starten. Stemmen is niet verplicht en het is altijd leuk als je ook even verduidelijkt wat je er goed of slecht aan vond.  Knipoog
Naar boven

Word fan van Johan op Facebook en Netlog
IP Gelogd

Koen
Actief lid
*
Niet aangemeld

Mangaheuvel.be

Leeftijd: 31
Re: Jouw mening over Na het Licht III
Reageer #1 - 03. Okt 2008 om 19:05

Mijn besteld exemplaar ben ik gisteren al gaan ophalen in m'n Standaard Boekhandel filiaal. Ik denk echter niet dat ik dit weekend al tijd ga hebben om het te lezen   Droevig Ik hoop het wel uit te hebben voor Brisingr verschijnt, maar zelfs dat wordt nipt, vrees ik...
Naar boven

Manga! Manga!
IP Gelogd

Bill_Tomphson
Junkie
Niet aangemeld

Watch the stars...Tey'll
tell you everything

Leeftijd: 16
Reageer #2 - 03. Okt 2008 om 19:07

Koen schreef op 03. Okt 2008 om 19:05:
Mijn besteld exemplaar ben ik gisteren al gaan ophalen in m'n Standaard Boekhandel filiaal. Ik denk echter niet dat ik dit weekend al tijd ga hebben om het te lezen   Droevig Ik hoop het wel uit te hebben voor Brisingr verschijnt, maar zelfs dat wordt nipt, vrees ik...

Brisingr?
Naar boven

everybody in my buddy list!

IP Gelogd

Koen
Actief lid
*
Niet aangemeld

Mangaheuvel.be

Reageer #3 - 03. Okt 2008 om 22:18

Bill_Tomphson schreef op 03. Okt 2008 om 19:07:
Brisingr?

Het derde boek in de Eragon reeks dat half oktober verschijnt.
Naar boven

Manga! Manga!
IP Gelogd

Bill_Tomphson
Junkie
Niet aangemeld

Watch the stars...Tey'll
tell you everything

Reageer #4 - 04. Okt 2008 om 12:19

ach zo...
Naar boven

IP Gelogd

Bill_Tomphson
Junkie
Niet aangemeld

Watch the stars...Tey'll
tell you everything

Reageer #5 - 02. Nov 2008 om 19:46

Ik heb het vanmiddag uitgelezen. Ik heb gestemd op 'heel goed'. Gewoon het boek was heel goed, maar het beste boek blijft toch Elfenblauw. Het valt mij wel op: In NHL I is nog niet echt een einddoel duidelijk. In NHL II & III is het meer een reis, en onderweg gebeuren verschillende dingen. Maar of dat nu beter of slechter is...?
Naar boven

IP Gelogd

Koen
Actief lid
*
Niet aangemeld

Mangaheuvel.be

Reageer #6 - 12. Nov 2008 om 19:42

Ik heb het eindelijk gelezen... De reis vond ik heel boeiend... Malcolm is een prachtig personage en het is leuk nog eens 'op die manier' een link te zien naar iets uit NHL1. De tussenstappen op hun treinreis vind ik sterk en geven een goed beeld van de verschillende mogelijkheden die je als beschavinkje kan kiezen. Het einde vond ik dan weer ietsjes minder... Ik had er misschien meer van verwacht... Probleem is wel dat ik tijdens m'n laatste 'leessessie' nog maar 30 pagina's moest doen en dan geraak je nauwelijks terug in het verhaal en is het al over  Knipoog

[spoiler]
ik vond de terugkeer van QC een beetje te simpel (zeker omdat het uiteindelijk een personage is uit het vorige boek), zo ineens staat ze daar - hoe overleeft ze het? waarom niet eerder als ze hen toch kon volgen? waarom met slechts zo weinig manschappen? etc. - en de queeste is Oceanië en dat wordt dan slechts door een enkele uitspraak van Lesley en Kamal aangehaald 'het is er ook een woestenij'. Allez, dat is toch ietwat een anti-climax  Knipoog
[/spoiler]

Hopelijk lijkt dit nu niet té negatief want ik heb echt wel genoten van dit boek - en II en III samengevoegd zouden bepaalde zaken misschien beter naar voor hebben gebracht. En ik vind het ook wel spijtig dat we hier definitief (?) afscheid nemen van al die leuke personages en die "leuke" (hum hum lol) wereld.

Ik heb in elk geval zin gekregen om NHL1 en vooral Elfenblauw te herlezen... Ik vrees echter dat m'n stapel ongelezen boeken te hoog is om aan herlezen toe te komen  Knipoog

Kortom: ik heb op 'heel goed' gestemd  Smilie
Naar boven

Manga! Manga!
IP Gelogd

johan-fan
Forumfreak
Niet aangemeld

Leeftijd: 12
Reageer #7 - 23. Dec 2009 om 18:41

Bill_Tomphson schreef op 02. Nov 2008 om 19:46:
Ik heb het vanmiddag uitgelezen. Ik heb gestemd op 'heel goed'. Gewoon het boek was heel goed, maar het beste boek blijft toch Elfenblauw. Het valt mij wel op: In NHL I is nog niet echt een einddoel duidelijk. In NHL II & III is het meer een reis, en onderweg gebeuren verschillende dingen. Maar of dat nu beter of slechter is...?

in nhl1 was het doel toch om nalea te bevrijden??!! Huh
Naar boven

johan-fan  
IP Gelogd

johan-fan
Forumfreak
Niet aangemeld

Leeftijd: 12
Reageer #8 - 31. Dec 2009 om 13:40

ik heb gekozen op het beste boek ooit ik vind het eigenlijk tussen heel goed en het beste boek ooit maar heb dan toch voor het beste boek ooit gekozen
wel spijtig dat ze dan niet naar oceanië geweest zijn  huil
Naar boven

johan-fan  
IP Gelogd

Pagina index wisselen Pagina's: 1
Afdrukken